izobrazenie

Modalitati Viitoare de Evolutie a Pietei de Asigurari Auto

Modalitatile prin care sunt subscrise Riscurile de Asigurari Auto si stabilite Primele de Asigurare vor suferi schimbari fundamentale. Odata cu cresterea conectivitatii, conceptele de “pay-as-you-drive”(platiti-dupa-cat-sofati) si usage-based insurance (UBI), respectiv asigurarea bazata pe utilizare, vor fi complemente uzuale pentru vehiculele electrice (inteligente). Aplicatiile mobile, dispozitivele aftermarket, precum si provocarile actuariale de a analiza informatiile necesare pentru subscrierea riscurilor vor deveni desuete.

In schimb, vom vedea ca asigurarile se schimba cu ajutorul diseminarii datelor conectate prin auto-raportare si corelate cu informatii despre daune. Adica, informatii precum starea civila, genul si varsta utilizatorului vor fi automat corelate cu informatii referitoare la viteza, fortele de franare si accelerare, facand astfel ca evaluarea riscului sa fie mai acurata si rapida (si usoara). Entitatile care vor avea acces la aceste date vor fi cele castigatoare.

„In noul viitor al mobilitatii, asiguratorii vor putea sa simplifice, sa eficientizeze si sa automatizeze procesele de lichidare de daune prin tehnologii de conectivitate si telematica, cum ar fi camerele si senzorii care furnizeaza date exacte in timp real.”

Scenarii potentiale care ar putea remodela piata asigurarilor auto

  • Intrarea OEM-urilor pe piata prin oferte proprii

Unii producatori OEM vor alege sa intre pe piata asigurarilor, atrasi de noile oportunitati generatoare de venituri, precum si de capacitatea de a genera vanzari de vehicule prin valorificarea propunerii de costuri reduse de proprietate a vehiculului, care vine odata cu accesul lor la date.

„In acest scenariu, OEM-urile pot externaliza anumite activitati neesentiale catre terte-parti cum sunt lichidatorii de daune si capitalul de risc catre (re)asiguratori, dar altfel pot pastra o mare parte din operatiunile de asigurare.”

Un OEM ar putea sa aleaga acest scenariu daca ajunge la concluzia ca experienta de asigurare a clientului este o componenta integrata intr-un produs de mobilitate diferentiat in piata, iar acest lucru ii permite accesul la datele personale ale clientului si la cele telematice, ceea ce reprezinta pentru OEM o valoare competitiva.

  • OEM-urile dezvolta parteneriate cu asiguratorii

Orice ezitare sau inabilitate din partea OEM-urilor de a-si asuma intreaga responsabilitate pentru viitorul asigurarilor auto va oferi asiguratorilor traditionali oportunitati de a-si mentine cota de piata prin parteneriate cu OEM-urile. Astfel de parteneriate ar putea aduce beneficii asiguratorilor, deoarece acestia ar avea acces la proprietarii de vehicule prin intermediul OEM-urilor, care, la randul sau, ar putea valorifica relatia cu asiguratorul pentru a oferi o asigurare relativ mai ieftina, scazand costul total al proprietatii si generand mai multe vanzari de vehicule.

In acest moment, OEM-urile au prioritati legate de concurenta mult mai importante decat asigurarile.

„Aceste prioritati includ o acaparare masiva de clienti, adaptarea liniilor de productie si a lanturilor de aprovizionare de la vehiculele traditionale (cu motoare cu ardere interna) la vehiculele electrice si rezolvarea conflictelor emergente ale canalelor dealerilor, pe masura ce OEM-urile experimenteaza cu modele de distributie digitala direct catre consumatori.”

In plus, unii producatori de echipamente originale s-ar putea sa se fereasca de expertiza specializata necesara pentru a oferi asigurari si de mediul de reglementare care vine cu aceasta. Ca rezultat, multe OEM-uri vor alege sa se faca parteneriate cu asiguratori pentru asistenta cu privire la ofertele de asigurari, in special pe termen scurt. In acest scenariu, OEM vor actiona ca un agent de asigurari si furnizor de date, ajutand la calcularea preturilor si distributia asigurarilor si castigand comisioane de la asigurator.

In timp ce OEM va detine canalul de distributie, asiguratorul se va ocupa de orice altceva, inclusiv de subscriere, service si daune. Din perspectiva clientului, OEM este efectiv agentul, in timp ce asiguratorul ramane asigurator.

  • OEM-urile devin agregatori de distributie si furnizori de date

In ceea ce ar reprezenta o extindere mai adanca a parteneriatelor de afinitate care exista astazi, OEM-urile ar putea lucra cu asiguratorii pentru a oferi oferte de asigurari bazate pe tehnologie telematica prin intermediul vehiculelor autonome intr-o piata conectata.

„In calitate de agregator, OEM ar furniza date, dar altfel nu ar juca un rol semnificativ in experienta clientilor de asigurari, in afara de furnizarea de acces la platforma pentru clienti si asiguratori.”

Aceasta evolutie a pietei ar favoriza cresterea agregatorilor independenti de date care ar consolida, standardiza si distribui informatiile de subscriere pentru aplicatiile de asigurare. OEM-urile pot adopta aceasta abordare daca percep experienta de asigurare ca fiind necorespunzatoare, adiacenta sau ocazionala cu produsul lor de mobilitate sau, in altfel spus, dincolo de apetitul lor pentru risc.

Intrebari cheie pentru asiguratori si OEM

Exista potential ca unul sau mai multi OEM sa faca primul pas dincolo de parteneriatele pe care le-au inceput pentru a acapara o cota semnificativa din aceasta noua piata conectata de automobile. Ei au (sau pot dezvolta sau dobandi rapid) toate capacitatile necesare.

Dar inainte de a activa un plan, OEM-urile au cateva intrebari cheie de luat in considerare:

Care este dimensiunea acestei oportunitati?
Sunt OEM-urile bine pozitionate pentru a avea un rol mai important in experienta clientilor de asigurari auto? Care este oferta cu valoare adaugata pentru clienti?
Cum ar trebui sa participe OEM-urile la acest ecosistem (construire, cumparare sau partener)? Cum vor reactiona companiile de asigurari?
Ce capacitati sunt necesare pentru a intra pe piata asigurarilor auto? Care sunt riscurile si cum pot fi atenuate?
Piata este, de asemenea, pregatita pentru a fi explorata de catre asiguratori, dar valorificarea oportunitatii va necesita o aliniere corecta a pietei. Capacitatea unei companii de asigurari de a identifica si implementa modelul adecvat de parteneriat cu OEM-uri va fi esentiala.

„Asiguratorii ar trebui sa urmareasca parteneriate din timp si in mod strategic, afirmandu-se intr-un rol central in lantul valoric al asigurarii auto.”

Oferirea unei experiente diferentiate pentru clienti va ajuta asiguratorii sa evite dezintermedierea in viitor, cand OEM-urile pot sa isi asume un rol activ in asigurari intr-un mod mai confortabil.

Pe masura ce exploreaza oportunitatile, companiile de asigurari au cateva intrebari cheie de luat in considerare:

Care este punctul de varf pentru perturbarea pietei? Vor adopta soferii asigurari incorporate si tehnologia vehiculelor autonome?
Care este dimensiunea perturbata a pietei de asigurari de mobilitate personala?
Pe masura ce piata conventionala se micsoreaza, cum ar trebui sa se adapteze asiguratorii si care este costul de a nu face nimic?
Ce etape ale lantului valoric al asigurarilor sunt supuse riscului? Si in ce etape ale lantului valoric sunt companiile de asigurari bine pozitionati pentru a concura?
Cum vor afecta mediul de reglementare, strategiile OEM-urilor si sentimentul clientilor pozitia asiguratorilor pe noua piata?
In timp ce revolutia asigurarilor pentru vehicule electrice poate parea intr-un stadiu relativ incipient, un lucru este clar: status quo-ul din structura pietei sectorului asigurarilor auto va suferi perturbari de amploare. Centrul global de profit al asigurarilor auto este pe cale sa fie realiniat pe masura ce tehnologia vehiculelor autonome redeseneaza liniile care au definit timp de decenii modul in care este distribuita oportunitatea intre producatorii de echipamente originale si asiguratori.

Avantajul va reveni jucatorilor de ambele parti ale pietei care actioneaza suficient de devreme pentru a evalua cu atentie si apoi a valorifica ceea ce promite a fi un peisaj radical nou pentru asigurarile auto.

  • Nota: articolul este preluat si adaptat de aici: https://beinsure.com/future-ways-car-insurance-market/

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *